Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv vysokorychlostních tratí na změny dostupnosti regionu Prahy
Randák, Jakub
VLIV VYSOKORYCHLOSTNÍCH TRATÍ NA ZMĚNY DOSTUPNOSTI REGIONU PRAHY Abstrakt Předkládaná diplomová práce si klade za cíl diskutovat regionální dopady vysokorychlostní železnice v obecných souvislostech a dále s důrazem na změny dostupnosti. Dále si klade za cíl komplexně popsat změny dostupnosti Prahy po vybudování systému vysokorychlostní železnice v Česku s ohledem na dvě možná trasování úseku Praha - Brno. V neposlední řadě se tato práce věnuje studiu potenciální dostupnosti obcí Česka po vybudování vysokorychlostních tratí v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Vysokorychlostní železnice bude významnou páteří veřejné dopravy v Česku, ale umožní též kapacitní napojení české železniční sítě na zbytek Evropy. Hlavním nástrojem vlastního výzkumu jsou analýzy dostupnosti v prostředí GIS. Klíčová slova: vysokorychlostní železnice, Česko, Praha, regionální a lokální dopady, časová dostupnost, potenciální dostupnost IMPACT OF HIGH-SPEED-RAILS TO CHANGE THE ACCESSIBILITY OF PRAGUE REGION Abstract The aim of this diploma thesis is to discuss regional impacts of the high-speed railways in the general context with the emphasis on the issue of accessibility changes. Furthermore, the thesis concentrates on comprehensively description of changes in availability of Prague after the high-speed rail system in Czechia will be...
Vybrané faktory volby dopravního prostředku na trase Praha-Mnichov v kontextu plánované výstavby vysokorychlostní železnice
Petříček, Jakub ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce je na základě představ cestujících blíže definovat faktory bezpečí, plynutí času a faktor ekologického chování ovlivňující volbu dopravního prostředku na trase Praha-Mnichov ve vztahu k železnici jako referenčnímu módu, a odhadnout perspektivy v preferenci dopravních módů ve vztahu k VRT s důrazem na vymezené faktory. V práci jsou kvalitativně analyzovány sady představ a porozumění vybraných faktorů, které ve svém důsledku ovlivňují cestovní chování cestujících a volbu dopravního prostředku. Vymezením těchto faktorů vzniká prostor pro odhad a návrh perspektiv vývoje předpokládaného cestovního chování v kontextu plánovaného rozvoje vysokorychlostního železničního systému na trase Praha-Mnichov. Předkládaná diplomová práce diskutuje a interpretuje porovnání vybraných faktorů mezi existujícími dopravními módy. Význam práce spočívá v porozumění a definici vybraných faktorů, které jsou významné pro plánovací strategie VRT mezi Prahou a Mnichovem. Klíčová slova: vysokorychlostní železnice, dopravní chování, bezpečí v dopravě, plynutí času v dopravě, zakotvená teorie, teorie plánovaného chování
Hodnocení změn dělby přepravní práce v souvislosti s výstavbou vysokorychlostní trati Praha-Brno
Koukal, Martin ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Kvizda, Martin (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá hodnocením změn dělby přepravní práce v souvislosti s výstavbou vysokorychlostní trati Praha-Brno. Práce se zaměřuje na širší souvislosti dvou teoretických konceptů v dopravních výzkumech: vzorců dopravního chování a hodnoty cestovního času. Sběr dat proběhl formou osobních rozhovorů tazatele s respondentem pomocí papírových dotazníků. Pro hlubší analýzu bylo využito nástroje kontingenční tabulky. Z nasbíraných dat bylo zjištěno, že ekonomicky aktivní lidé z autobusů a vlaků mají vyšší hodnotu cestovního času než studenti. Mezi uživateli automobilů je nejdůležitějším faktorem ovlivňujícím volbu dopravního módu rychlost, u respondentů z autobusů je to cena a u cestujících ve vlacích možnost práce/odpočinku během cesty. Za předpokladu snížení cestovní doby mezi Prahou a Brnem na cca 1 hodinu a současně zachování ceny jízdného na cca 200 Kč má vysokorychlostní železniční spojení u stávajících cestujících potenciál generovat častější cesty. Klíčová slova: dělba přepravní práce, dopravní chování cestujících, hodnota času cestujících, konkurenceschopnost železnice, vysokorychlostní železnice
Vliv vysokorychlostních tratí na změny dostupnosti regionu Prahy
Randák, Jakub ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Ilík, Jan (oponent)
VLIV VYSOKORYCHLOSTNÍCH TRATÍ NA ZMĚNY DOSTUPNOSTI REGIONU PRAHY Abstrakt Předkládaná diplomová práce si klade za cíl diskutovat regionální dopady vysokorychlostní železnice v obecných souvislostech a dále s důrazem na změny dostupnosti. Dále si klade za cíl komplexně popsat změny dostupnosti Prahy po vybudování systému vysokorychlostní železnice v Česku s ohledem na dvě možná trasování úseku Praha - Brno. V neposlední řadě se tato práce věnuje studiu potenciální dostupnosti obcí Česka po vybudování vysokorychlostních tratí v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Vysokorychlostní železnice bude významnou páteří veřejné dopravy v Česku, ale umožní též kapacitní napojení české železniční sítě na zbytek Evropy. Hlavním nástrojem vlastního výzkumu jsou analýzy dostupnosti v prostředí GIS. Klíčová slova: vysokorychlostní železnice, Česko, Praha, regionální a lokální dopady, časová dostupnost, potenciální dostupnost IMPACT OF HIGH-SPEED-RAILS TO CHANGE THE ACCESSIBILITY OF PRAGUE REGION Abstract The aim of this diploma thesis is to discuss regional impacts of the high-speed railways in the general context with the emphasis on the issue of accessibility changes. Furthermore, the thesis concentrates on comprehensively description of changes in availability of Prague after the high-speed rail system in Czechia will be...
Vysokorychlostní železnice v ČR z pohledu cestujících
Kratochvíl, Petr ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Červinská, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vysokorychlostní železnicí v České republice. V teoretické části popisuje historii a vývoj vysokorychlostní železniční dopravy, její současnost a jsou zde představeny úspěšné zahraniční vysokorychlostní železniční systémy. Dále jsou zde představeny vysokorychlostní tratě plánované v České republice. V praktické části tato práce zkoumá vnímání vysokorychlostní železnice cestujícími. Na základě výsledků z průzkumu, který proběhl formou dotazníku, analyzuje kritéria, která cestující považují za důležitá při volbě dopravního prostředku, a zabývá se ochotou cestujících akceptovat vyšší cenu jízdného za zkrácení cestovní doby. Dále je zde s použitím dat z průzkumu vyhodnocena konkurenceschopnost vysokorychlostní železnice v porovnání s ostatními dopravními obory. Cílem práce je zjistit, zda je vysokorychlostní železnice atraktivní z pohledu cestujících a je schopna konkurovat ostatním dopravním oborům.
Konkurenceschopnost železnic v dálkové osobní dopravě
Knotek, Lukáš ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Novotný, Jan (oponent)
Práce popisuje současný stav osobní železniční dopravy a hlavní projekty evropské dálkové železniční dopravy ve 20. století. Dále se zabývá aktuálními změnami na evropském železničním trhu a jeho dalším vývojem. Cílem této práce je analýza stavu dálkové železniční dopravy v České republice i v zahraničí, komplexní pohled na vysokorychlostní železnici, který je popisován z hlediska jejího vývoje, technologií, přínosů a nákladů. Stěžejní část je zaměřena na konkurenceschopnost vysokorychlostní železnice v porovnání s leteckou dopravou z pohledu uživatele. Řeší, jaké jsou možnosti vztahu tohoto druhu železnice k ostatním dopravním oborům a zda by vysokorychlostní železnice mohla být konkurenceschopná v podmínkách České republiky na uvažované relaci Praha - Brno.
Vysokorychlostní železniční doprava v Evropské unii se zaměřením na systém Thalys
Jakubec, Martin ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Letocha, Dušan (oponent)
Práce porovnává vysokorychlostní železniční dopravu s ostatními dopravními obory za účelem identifikace výhod, resp. slabších stránek právě vysokorychlostní železnice a následně determinuje rozsah, kdy je vysokorychlostní železnice plně konkurenceschopná ostatním dopravním modalitám. Analyzováno je také postavení vysokorychlostní železnice v Evropské unii. Tyto poznatky jsou poté použity k důkladné analýze mezinárodního vysokorychlostního systému Thalys.
Rozvoj vysokorychlostní železniční dopravy ve Španělsku
Fujdlová, Simona ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Hrabaň, Adam (oponent)
Práce popisuje postavení železniční dopravy ve Španělsku a zaměřuje se zejména na současný rozvoj vysokorychlostní železniční dopravy. Pozornost je věnována vlakům AVE, které jsou provozovány na nově vybudované infrastruktuře, ale také dalším vysokorychlostním vlakům, které využívají konvenční tratě s iberským rozchodem. Cílem je poukázat na pokrok, kterého bylo dosaženo v této oblasti, zachytit síť vystavěných i plánovaných vysokorychlostních tratí, jejich přechod do sousedních států a proces začleňování Španělska do systému Transevropských dopravních sítí. V rámci analýzy tarifní politiky se práce věnuje základním a zvýhodněným tarifům uplatňovaných společností Renfe Operadora ve sféře vysokorychlostních dálkových osobních vlaků.
Vysokorychlostní železniční přeprava ve Španělsku
Přibylová, Veronika ; Zelený, Lubomír (vedoucí práce) ; Ondřich, Libor (oponent)
Práce charakterizuje vysokorychlostní železniční přepravu ve Španělsku, její vývoj a perspektivy a tarifní problematiku. První část se zabývá celosvětovým vývojem vysokorychlostní železniční dopravy, legislativou a přístupem EU k tomuto sektoru. Druhá část popisuje tento sektor ve Španělsku - instituce, legislativu, infrastrukturu a vozový park. Zvláště se soustředí na tarifní problematiku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.